RSS

Dagsarkiv: 29 oktober, 2014

Vinterdäck på!

Nu har jag varit nere med våra bilar på OK/Q8 och lagt på vinterdäcken. Vi fick köpa nya gummifötter till båda våra bilar. Fyra nya Continental däck (dubbfria), balanserade monterade och däckförvaring av sommardäcken för 5000 spänn per bil. Det tycker jag är ett riktigt OK pris. Dessutom fick jag en gratis biltvätt till varje bil. Så nu har jag en ren bil med nya vinterdäck parkerad i garaget och är mMycket nöjd med detta. Framför allt att jag slipper att jiddra med sådan här skit när den första snön kommer och alla skall i panik byta till vinterdäck samtidigt. En annan fördel är att jag inte behöver tänka på dubbförbud och sådant. Nya sommardäck från i våras har jag kört på, så nu behöver jag inte tänka på nya däck de närmaste 3 – 4 åren.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 oktober, 2014 i Pensionärsliv/Vardag, Prylar

 

Sällsynta diagnoser

Hurra! Det börjar röra på sig nu. Vår patientförening Aortadissektionsföreningen Skandinavien har nu blivit medlemmar i den större paraplyorganisationen Sällsynta diagnoser vilket gör att vi nu kommer ha stöd från denna organisation också. Och vi medlemmar i vår AD-förening blir automatiskt medlemmar i sällsynta diagnoser också.

http://sallsyntadiagnoser.se/main.asp?categoryID=1440&BloggID=1&msgID=242

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 oktober, 2014 i Hälsa/Rehab/Skador