RSS

Dagsarkiv: 23 oktober, 2014

Jag stakar mig

Så där jag! Nu har jag varit ute i träningssvängen idag och det var riktigt kul. Jag gick ut på stavgång. Men denna gång tog jag det ett litet steg längre, bokstavligen talat. Ute på min sedvanliga Kåhögsrunda lade jag in några moment med löpinslag. Speciellt i uppförsbackarna. Jag småsprang den femte kilometern. Detta mest för att känna lite och låta kroppen försiktigt gå över lite i en  löp-mode. Jag kände att idag svarade kroppen på ett sunt och bra sätt. Pulsnivåer låg precis där de skulle och jag kände idag inte av några biverkningar. Med andra ord så kändes det som det normalt skall göra. Nu kan jag med uppbådande av den absolut bästa viljan i världen inte påstå att det gick fort och det var inte heller syftet.

Nu framöver när jag ger mig ut kommer jag att köra denna ”hybridvariant”. Jag funderar på att köra en variant med 500 m stavgång, sedan 500 m lugn löpning och växla under rundan med detta. Tror att det kan bli en ganska bra och blygsam början. Hur som helst är jag riktigt glad och nöjd idag och dagens lilla pass har stor skuld i det.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 oktober, 2014 i Träning/Tävling

 

Ser mörkt ut

Nu börjar de riktiga ox-veckorna. Klockan är snart 8 och det är fortfarande mörkt ute. Bläääh! Nu på söndag går vi över till vintertid och då blir det värre. Som tur är så är det så är det mindre än 2 månader kvar till vintersolståndet (21 december) och då vänder det och går återigen mot ljusare tider. Jag räknar mot att det kommer att gå mot ljusare tider för min egen del också. Bara så Ni vet. Ha en bra dag!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 oktober, 2014 i Diverse