RSS

Dagsarkiv: 7 oktober, 2014

Sjukskrivning

Igår strosande jag runt som en osalig ande i lägenheten. Rastlös som bara den. Kunde inte ligga och läsa, titta på TV eller något annat. Jag antar att jag var ganska speedad igår. Det är ju förvisso skönt att vara ledig, men att vara hemma från jobbet när det inte är kompledighet eller semester är inte lika kul. Jag vill vara hemma utan krav. Men nu i detta läge är det bara att hacka i sig situationen och acceptera. Jag kommer nog att behöva några dagar för att komma till ro.

Lite senare ringde Rita från förlaget och sa att mina böcker äntligen hade kommit fram och naturligtvis åkte jag ner och hämtade några exemplar, som jag skall dela ut till mina närmaste vänner och familj. Imorgon kommer även länkar att läggas upp till förlaget som gör det möjligt att beställa och köpa boken on line. Jag vet att en del vill ha ett signerat exemplar. Det skall jag försöka lösa på något sätt, skall prata med Rita om detta. Strax skall jag in till jobbet, dels för att lämna en bok och dels för att träffa företagsläkaren.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 oktober, 2014 i Pensionärsliv/Vardag