RSS

Frihetsdag med lord of Dance

04 Sep

Vilken händelserik söndag. Jag har ställt allt i ordning i uterummet. Rengjort jockeyboxen efter Danmarksutflykten, borrat hål i den nya jäshinken för tappkranar och jäsrör. Kyl och frys i uterummet har trimmats in för rätt temperatur och därmed mer snåla mer kilowattimmar. Mycket småfix blev det. När jag skulle hälla upp en lite fixaröl så skummade det luft ur kranen. Mitt fat med Lilliehööks IPA hade tagit slut, men ingen panik. Jag hade ett helt nytt fat med den nya Friherrinnans IPA i jäskylen. En god IPA med grape och melon som var färdig kolsyrad. Det var bara att lyfta in fatet i kegeratorn och koppla på kolsyra och tappslang. Innan byte rengjorde jag dock tapplinan innan jag kopplade på ölet.

Medan jag ändå var i farten så tryckte jag över de återstående litrarna från minifatet i Jockeyboxen till det stora fatet i kegeratorn. Efter detta blev det fatrengöring av stora fat och minifat. Nu är allt återställt, all utrustning på plats och ordningen återställd. Skönt! Detta hade jag tänkt att göra senare i veckan. Check på allt det!

En halvtimma efter att jag var klar med allt var det dags att klä upp sig. Vi skulle över till Partille Arena och äta en dit mat på Johns Scotts för att fira min Frihetsdag. Det är idag exakt 3 år sedan jag gick hem från min absolut sista arbetsdag i mitt liv. Jag gick ut från DA-huset på Volvo IT:s byggnad och bort till busshållplatsen. Den lyckokänsla jag hade då går inte att beskriva och jag hade svårt att hålla mina glädjetårar borta under den bussfärden hem. Väl hemma så brast det. Jag ångrar inte den dagen det minsta och jag har inte tillstymmelse av längtan för att börjar jobba igen. I’m done with that! Efter maten gick vi in på arenan och bänkade oss för en fantastisk föreställning av Lord of the dance. Jag har alltid viljat se dem live och nu när de landade på arenan var det givet att gå dit och titta.

 

Lämna en kommentar