RSS

Dagsarkiv: 14 oktober, 2014

Den skrivande pajasen.

Återigen dags att bli förbannad på jantesvensken Jimmy Fredriksson som skriver i GT.

Nu ondgör han sig över cyklisternas beteende som så många andra pajasar gör. Det är enkelt att klanka på denna grupp av trafikanter. Först av allt. JA!! Det finns ufon bland cyklister. De som skall köra i tävlingsfart bland folk och inte har vett på att sakta ner lite, de som som sitter på cykeln och snackar i telefon eller cyklar och läser tidningen. Vidare kan de ufon nämnas som inte använder hjälm, kör utan lyse och reflexväst på vintern. Men de bilister som inte klara av att använda blinkers, som pratar i telefon, sminkar sig, inte håller avstånd, ligga i vänsterfil och jämsides med bil i höger fill eller håller på att byta fil hela tiden? Skall jag kalla dom för bilistsvin? Sedan har vi fotgängare som går i cykelbanor, håller på med telefonjävlen och ser ingenting eller har MPr-spelare som dånar i öronen och de hör ingenting. Är alla fotgängare fotgängarsvin.

Som Ni kan se finns det idioter överallt, men i alla dessa grupper så här huvuddelen skötsamma. Ändå skall en sådan här blåst journalist skriva och säga att alla är idioter eller cykelsvin. Jag tycker att han skall göra som svinen och använda huvudet. Sedan vill jag uppmana GT/Expressen att se till att ha skribenter som har lite mellan öronen. Även om han skriver för att provocera gick flanen över gränsen och jag undrar varför han enbart försöker provocera cyklister och inte de andra trafikantgrupperna?

 
2 kommentarer

Publicerat av på 14 oktober, 2014 i Åsikter/Gnäll

 

3 veckor kvar!

Idag är det exakt tre veckor kvar till jag skall in till Sahlgrenska och få göra min efterlängtade hjärtablation, Som jag har väntat och som jag har längtat. Nu börjar jag äntligen känna att detta är inom räckhåll. Ablationen och 2-4 veckors turbulens med efterflimmer (som det brukar vara) kanske jag kan få återgå till ett normalt liv igen. Snart dags att börja den verkliga nedräkningen. Nervös? Nix! Inte det absolut minsta! Det finns ingen anledning till det. Dessutom är jag veteran på området. 21 days and counting….

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 oktober, 2014 i Hälsa/Rehab/Skador

 

Gör om! Gör rätt!

Det blev lite omtumlande den senaste helgen och igår då insikten om min bok som var käpprätt åt helvete. Idag kommer jag inte ens att tänka på något som inkluderar bok. Det skall bli en dag av nedvarvning för att avslutas med veckans möte med mina bästa vänner i kväll. Dagen skall bara tillbringas åt att slötita framför TV:n – ungefär det jag orkar med. Jag har förvisso fått ett provtryck av den rättade boken som jag kommer att läsa igenom. Men det startar jag upp med imorgon eller övermorgon. Jag vill ha skallen rensad innan jag startar upp detta arbete med att göra om och göra rätt. Färdiggnällt! Bara att kavla upp ärmarna. Jag ser nu positivt på det (förutom att det kommer att kosta mig en rejäl slant) inträffande. Det ger mig en chans att rätta till saker som inte blev så bra som jag hade trott, göra ett förtydligande och lägga till ett kort avsnitt om vår nya förening och ett par bilder i bilagorna.

Jag håller även på att fixa till min son Roberts dator som uppfört sig underligt. Det ser ut att vara ett hårdvaruproblem. Jag skall jag ner lite drivrutiner för att se om det gör tricket. Det är ganska kul att få rota i en dator igen, vilket var ett tag sedan. Det som gör det ännu roligare är att den har Windows 7 och inte det urbota kassa Windows 8. Med andra ord – jag skall bara låta dagen flyta iväg och göra det jag känner för. Det är ju därför jag är hemma.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 oktober, 2014 i Pensionärsliv/Vardag