RSS

Inköp av facit

16 Jan

Ett sjujäkla rejält spinningpass drog jag av idag. Allt för att få en riktig registrering på EKG:t. Tänk vad mycket puls man kan få på en knapp halvtimma. Nu har jag två pass reggade på EKG:t. Vid lunchtid åkte jag upp till Östra och lämnade tillbaka utrustningen. När jag ändå jag var ute och flängde passade jag på att svänga in vid Munkebäck för ett besök på systemet i Munkebäck för att inhandla ”facit” till min pågående och mina kommande bryggningar som båda är kloner av dessa öl – Modus Hoperandi och Stigbergets West Coast IPA. Det blev även en sväng in till Rusta för att byta ut 3 mindre kolsyretuber, modell Sodastream, som jag har som reserv när den stora tuben (som också håller på att sina) tryter eller redan är upptagen.

Fram mot kvällen blev det årets och decenniets första besök på John Scott’s för en after work för Carinas del och en after EKG för min del. Vi springer inte ner dörrarna där nu för tiden.

 

Lämna en kommentar