RSS

Träning och burgare

10 Okt

Det har varit en tuff dag som avslutades i avslappnade form. Jag vaknade av att det  pålades hejvilt vid bygget intill. Omöjligt att sova. Upp och hoppa med andra ord. Vid nio-tiden bar det iväg till Improve och efter lite uppvärmning med cykel och rodd genomförde jag Marits (sjukgymnastens) övningar. Ca en kvart efter det så var det dags för cirkelträning med seniorerna. Som vanligt jobbigt som fan. Vi är fyra vid varrje station som kör i 40 sekunder, vila 10 sekunder och ytterligare 40 sekunder. Efter det blir det 20 sekunders vila medan jag drar till nästa station och gör en ny 2 x 40, totalt 10 stationer. Allt detta kördes i två varv. Den värsta stationen är att göra plankan. 2 x40 sekunder i plankan går hårt åt min kagge, där slet jag som värst. Den svåraste var faktiskt att stå på ett ben, där hade jag stora problem (= noll balanssinne). Efter cirkelträningen var det kaffe och lite eftersnack. När det var slukat gick jag upp till spinningsalen och körde ett 30-minuters spinningpass. Det var ganska bra att få lea upp sig. Efter 3 timmars träning pallrade jag mig hem och mådde riktigt bra.

När Carina kommit hem hade jag fått ett infall och gjort varsin beer-can-burger som numera är min paradrätt. Det jag inte hade räknat med var att det skulle börja regna. Som tur var så var det inget ösregn och jag kunde grilla på. Anrättningen avnjöts i uterummet tillsammans med en kall.  Mmmm…   Yumiie. Sedan satt vi där ute och snackade om allt möjligt i 3 timmar och i skenet av lite värmeljus. Frös gjorde vi inte, vi satt ganska gott under infravärmarna och kunde höra hur regnet slog mot taket i uterummet. Mysfaktorn blev superhög. Nu är uterummet invigt och det blev kanon och definitivt inte sista gången vi sitter där…

22405739_10155661469487416_4801153340422952946_n

 

Kommentera

 
