RSS

Dagsarkiv: 9 oktober, 2017

Låt mig vara i fred!

Det var en riktig blähä-dag igår och jag var verkligen långt ifrån på topp och rasade ner i en dipp. Jag känner en stor inre stress fortfarande och jag tror faktiskt att jag återupplevde lite söndags-börja-jobba-ångest. Det är detta som jag menar med mentala fantomsmärtor. Dessutom gruvar jag mig eftersom jag är nödd och tvungen att åka in till jobbet på onsdag för att lämna svar på mitt uppsägningserbjudande (måste göras personligen och inte via e-post eller vanlig post). Jag har verkligen upptäckt att det är svårt att få vara ifred och få lite lugn och ro under denna sjukskrivning. Jag har fått papper från Försäkringskassan där jag ska undersöka möjligheterna till Rehab etc, etc. Varför skickar dom det till mig och inte direkt till min arbetsgivare? Naturligtvis går jag upp i varv (som jag idag gör för i princip ingenting) och vid läggdags igår var jag verkligen speedad. Sedan går jag och gruvar mig för vad resultatet av detta blir vilket jag ska få besked om några veckor.

Problemet är att allt detta jävla hitte-på-grejerna gör att jag inte kan sänka garden 100% och koppla av, vilket är syftet med denna sjukskrivning. Varför ska det vara så jävla svårt att bara få vara sjukskriven och inte ha massa jidder med vare sig arbetsgivare eller Försäkringskassan? Snälla! Lämna mig ifred och låt mig få en chans att nollställa skallen så att jag kan få komma tillbaka till mitt jobb igen. Nu villa jag fanimej inte ha mera hitte-på – jag vill få ner varvtalet i huvudet, inte bara med att träna och träffa barnbarn. Just nu hjälper det för stunden. Jaha! Då har jag gnällt idag igen, det får inte bli en vana.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 oktober, 2017 i Hälsa, Gnäll, Jobb, Hemma