RSS

Dagsarkiv: 7 oktober, 2017

Träningsgnäll

Jaha! Då var jag ute och sprang i morse igen. Det blev den gamla vanliga Kåhögsrundan. Och det ju då förbannat att det ska vara så jävla svårt att komma under detta förhatliga 8-minuters-tempo. Hela tiden ligger jag och snittar mellan 8:02 och 8:05. Ja! Jag vet! Jag har inte kommit ner under 100 kg, jag bar på 102,4 kg när jag vältrade mig runt på Kortedala Brutalmaraton förra lördagen. Jag vet att kontinuitet tar mig ner i snittempo igen (och även mindre vikt) men jag tänker ändå inte ge upp, sjukskrivningar, uppsägningsaktiviteter på jobbet till trots. Bara att gneta på men det var skönt att få gnälla av sig lite. Och ja! Jag ska inte ruscha iväg utan skynda långsamt. Det får ta den tid det tar.

Nu det positiva. Det gick förvisso i lågt tempo men det känns lättare och lättare att avverka denna runda. Cirkelträning och cageträning på Improve samt en bra sjukgymnast börja ge resultat (även på ”övervåningen”) Striden går vidare.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 7 oktober, 2017 i Gnäll, Träning