RSS

Dagsarkiv: 3 oktober, 2017

Wohoo! 6-timmars i Partille!

Underbara nyheter! Idag såg jag på Fejjan att Reima och Jessica ska anordna ett 6-timmars-lopp i Partille och som ska gå i den nya stadsparken. I och med att jag bor 30 m från banan är det ju jäkligt svårt att inte delta. För en gångs skull ett lopp utan extra resa och hotellvistelse. Distanserna som erbjuds är 6, 3 respektive 1 timma. Dessutom finns det med en stafett över 6 timmar. Sådant här piggar upp en utbränd själv och därmed har jag nu fått ett riktigt mål att jobba för till nästa år och då ska jag ta mej fan sätta maratondistansen. Loppet går den 14 april 2018 och starten är kl 10 och känner jag Reima rätt så kommer banan att vara kontrollmätt. Tjohoo! Nu blev jag jätteglad igen.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 3 oktober, 2017 i Hemma, Tävling

 

Barnvaktspremiär

Idag blev det en hel del egentid med mitt yngsta barnbarn – Milla, 3 mån – för mamma var tvungen att utföra ett akut ärende. Så jag ryckte in i knappt tre timmar för att avvärja deras problem och därmed begå barnvaktspremiär. Jag fick några magiska timmar tillsammans med Milla och det gick riktigt bra. Vi hade det riktigt mysigt tillsammans. Det blev även en liten rogivande middagslur på en knapp trekvart. Trots att man håller detta lilla underverk är det ändå lite svårt att ta in att det är ett av mina barnbarn. En fantastisk stund och avkopplande.

20171003_111259

 
2 kommentarer

Publicerat av på 3 oktober, 2017 i Familj och Vänner