RSS

Förlängning

12 Sep

Det har hänt lite saker den senaste tiden, jag har bara inte orkat skriva. Den mentala tröttheten är kvar men jag har sakta lyckats få igång en form av kontinuerlig träning och det är ju bra. Min doktor säger att jag ska idka fysisk aktivitet och det rådet lyder jag ju. Det har varit mest koncentrerat på fysisk styrka i form av cirkel- och cageträning för seniorer. Där emellan har det blivit några löparpass också. Det sistnämnda har jag dock retat mig på lite, för hur jag än vrider och vänder på’t, så kan jag inte komma under ett snittempo på 8 minuter per kilometer. Normalt drar jag runt på 7 – 7:30-tempo utan större problem. Då slog det mig att Ezetrolen jag äter är boven i dramat.

Jag har även hunnit med att bevista en bröllopsfest som vänner till Carina och jag höll i lördags. De hade gjort på samma sätt som Carina och jag. Gift sig lite grann i enkelhet och vid ett litet senare tillfälle kört en fest. Mycket trevligt.

Idag har har jag haft ett återbesök hos min doktor och hon förlängde min sjukskrivning till den 26 januari nästa år. Det var ingen som helst diskussion och jag får foga mig i detta vare sig jag ville eller inte. Just idag var jag inte på något protesthumör, samtidigt tog jag upp detta med Ezetrolen och jag fick godkänt att ta ut den. Samtidigt jag var uppe på Östra passade jag på att lämna ett blodprov för att följa upp detta. Jag hoppas nu att detta ger effekt och att jag även blir av med andra misstänkta bieffekter som exempelvis förstoppning och sömnstörningar. När jag kom hem ringde jag Försäkringskassan bums som jag hade lovat dem och redogjorde för sjukskrivningen. Handläggaren lämnade lite information till mig också om vad som gäller vilket jag tyckte var bra. Efter det var jag totalt färdig och somnade på soffan mer eller mindre bums.

Med dagens besked och äventyr hoppas jag nu att kunna slappna av lite och fokusera mer på återhämtning och träning. Trots att jag har varit hemma i 2½ månad nu, så har det varit lite si och så med detta. Det tar tid att landa och varva ner, att hitta en vardagslunk utan en massa hållpunkter. Jag börjar skönja ett visst mönster men tyvärr är det fortfarande långt kvar innan jag är framme. Kanske kan detta resterande år ge mig den respiten jag hoppas på.

 

Kommentera

 
