RSS

Dagsarkiv: 17 juli, 2017

Tålamodsprövande stress

Hmmm… ringer just nu Försäkringskassan angående min sjukskrivning (stressyndrom).  Jag vill veta och eventuellt ändra det skatteavdrag som kommer att göras på utbetalningen av min sjukpeng, då Försäkringskassan har någon egendomlig böjelse att dra för lite skatt.  Ringer deras växel och väljer självbetjäning eftersom jag inte vill använda den fundamentalt genomkorkade funktionen att beskriva sitt ärende. Jag vill bara prata med en handläggare, inget annat. Jag väljer självbetjäning men efter en djungel av alternativ och 4 minuter senare inser jag att det lyckades. Inte ett enda jävla alternativ där jag bara kunde få möjligheten att prata med n handläggare. Jag trycker * * för att komma till huvudmenyn, men kommer inte hela vägen tillbaka. Jag får ringa om vilket jag gör. Denna gång ska jag  berätta vad jag vill. Jag säger ”prata med handläggare”. Efter en masssa motfrågor som jag mer och mer blir irriterad på så säger jag också bland annat ”skatteavdrag”. Och då!! Då får jag en fråga: ”Vill du prata med en handläggare?” Aaaaarrrrrgggh! JAAAA! ”Gäller det ett sjukförsäkringsärende?” JAAAAA! ”Vänligen knappa in eller säg ditt personnummer.” 560409-….  ”OK, Du placeras nu i kö.” Koplliingston 2 gånger och en röst förkunnar: ”Du har nu plats 187 i kön…

AAAARRRRRRGGHHH!!!!!

Jag är sjukskriven för stressyndrom. Inte riktigt det man vill vara med om. Det var nära jag satt själv i soffan och började spela på läpparna som Kalle Anka på julafton. Varför i helvete kan man inte med en gång få säga att prata med handläggare eller knappa in det alternativet i huvudmenyn!!??? Hatar alla myndigheter som envisas med denna ”service”. Nu tittar jag på Netflix medan jag väntar. För jag måste ju få bort irritationen när jag pratar med handläggaren. Hon kan ju inte hjälpa att det är hjärnsläpp i telefonslussningen.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 17 juli, 2017 i Diverse, Hälsa, Hemma