RSS

Dagsarkiv: 15 juli, 2017

Duathlon

Igår fick jag SMS att min pendelcykel var klar. Jag har haft den på service och tyckte det var lika bra att få det gjort. Samtidigt passade jag på att lämna in ett hjul med ekerbrott för reklamation. Detta SMS triggade igång mig och idag när jag vaknade efter drygt 11 timmars sömn bestämde jag mig för att hämta min metallhäst. Det är ju bara knappt 3,5 km dit. Med andra ord snörde jag på mig mina ASICS Nimbus och sprang dit. Sprang och sprang, det var ju syrfart. Ezetrolen jag äter (en statinliknande medicin) och en motvind gjorde sitt bästa för att sabotera min ”framfart”. En biverkning av Ezetrolen är att den ger mig muskelvärk och muskelsvaghet. Nu är ju inte detta hela sanningen, jag väger alldeles för mycket också. Det går ju inte att snacka bort och arbetet med att minimera den vikten pågår.

Nu kunde jag i alla fall cykla hem med en nyservad cykel. Med ny kassett, drivlina, växelvajer samt lite annat smått och gott. 1874 spänn fattigare. Men jag fick ju i alla fall ett litet duathlonpass. Jag får ju vara glad för det lilla nu för tiden.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 juli, 2017 i Hälsa, Rehab & skador, Träning