RSS

Ingen ro men mycket vila…

09 Jul

Hejsan! Här är jag. Nu har jag varit hemma i en vecka och jag går runt som på glödande kol. Jag har inte ro att göra något. Jag kan titta på TV – näe, jag orkar inte. Jag kan ut på en promenad – näe, jag orkar inte. Jag kan ju lägga mig att läsa – näe, jag har ingen ro att göra detta. Osv, osv, osv…   Jag har stannat upp men skallen går fortfarande på högvarv. Ni som är gamla nog att minnas, förr fanns det leksaksbilar med en friktionsmotor i. Man drog bilen i golvet ett par gånger , släppte den och bilen stack iväg med hjälp av den upplagrade energin som drev iväg bilen. Min skalle har just denna upplagrade energi och den har inte avtagit. Att inte vänta och hålla ut fram till semestern framstår allt mer som ett fullständigt korrekt beslut.

Ett annat problem som tornar upp sig är att jag får mer och mer problem med sömnapnéer. Det började lite för ett par veckor sedan och har blivit mer och mer. Det blir att tåga ner till sömnmottagningen på tisdag, på deras drop in.

Dipparna fortsätter att komma och gå. Igår var jag och firade mitt äldsta barnbarn – Vera – som firade sin första födelsedag. Det var hur trevligt som helst men också tröttande. Carina fick köra hem och jag var så slut (inte negativt) så att jag somnade nästa omgående i bilen på vägen hem.

Idag gjorde jag ett första utbrytningsförsök ur min box. Efter mycket om och men fick jag på mig löparkläder och gav mig ut runt Kåhög. Det gick ju, men det var styrfart (icke helt oväntat) – 7:55 i snitt. Jobbigt mentalt, inte fysiskt. Samtidigt var det konstigt nog en riktigt skön upplevelse att få komma ut och röra sig lite. Nu ligger jag åter igen i soffan och har ingen ro i kroppen och fortfarande speedad. Det här kommer att ta tid och det får nog ta den tid som behövs för detta.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 9 juli, 2017 i Träning, Hälsa, Rehab & skador, Hemma

 

2 svar till “Ingen ro men mycket vila…

  1. M

    9 juli, 2017 at 21:22

    Klurig situation, att fightas med/mot sig själv, intern konflikt? En del av personen kanske skulle vilja försöka göra scheman/rutiner, den andra delen vill/behöver slippa just det. Gäller att överlista sig själv på något klurigt sätt, och det finns säkert ingen annans patentlösning som självklart funkar. Låter ju hursomhelst som det var mer rätt än någonsin att inte vara på jobbet nu. Ha en så bra sommar som det går, efter förutsättningarna.

     
    • Ultrastefan

      10 juli, 2017 at 08:43

      Tack M! Det kommer att ta tid att hitta ”flytet” och det ska få ta tid…. /S

       

Kommentera

 
