RSS

Tung mental helg

25 Jun

Nu är midsommarhelgen över. Trots trevligt sällskap har jag varit genomgående under isen denna helg. Umgänget med vänner (och min Fru givetvis) gav förvisso mersmak med stort M. Ändå ligger den mentala tröttheten över mig som en blöt filt. Kommer mig inte för att göra någonting konstruktivt alls.Det bara låser sig. Det enda vettiga jag gjorde denna helg var att buteljera mitt öl – en APA – som jäst färdigt (nästa projekt blir att tillverka ett öl som vi ska ha när vi firar vår 5-åriga bröllopsdag). Att vädret idag mer har påmint om oktobers regn och höststormar har ju inte gjort saken bättre

Tyvärr inser jag att det här kommer inte att kunna fortsätta så länge till utan att jag måste gör något drastiskt. Dessutom väntar jag besked från min aortaskanning i torsdags. Detta år känner jag mig lite mer orolig och har en liten läbbig magkänsla av att det kanske inte är så bra denna gång, kanske är det mitt dystra sinnestillstånd som späder på det hela, jag vet inte. Så glad midsommar? Tja, jag vet inte.

 

2 svar till “Tung mental helg

  1. M

    25 juni, 2017 at 22:02

    Det låter som det är dags för en semester med kravlösa men lagom händelserika dagar med sånt som ni tycker om att göra, eller så måste du kanske få hjälp att sortera tankarna snart? Låter slitsamt. Håller tummarna för skanningens resultat.

     
    • Ultrastefan

      25 juni, 2017 at 22:07

      Sant. Något kommer jag att göra, för det här funkar inte längre… /S

       

Kommentera

 
