RSS

Årskoll med Glad midsommar!

22 Jun

Äntligen långhelg igen. Midsommar! Normalt sett är midsommar ingen helg som är helig för min del, det är egentligen bara i mina ögon en suparhelg och det har jag vuxit ifrån. Däremot ska jag inte sticka under stolen att jag gillar den eftersom helgen blir en dag längre. Carina och jag ska använda den för återhämtning, lugn och ro. Vi kommer förvisso att ha ett par som gästar oss, vilket jag ser fram mot. Trots det kommer det inte bli någon röjarskiva, men några öl blir det ju. 🙂 På midsommardagen ska jag hämta min yngste son med familj på Landvetter. Något träningspass bör jag kunna värpa fram också. Mest ser jag fram mot långhelgen.

Idag har jag varit på Sahlgrenska och gjort en MR (MagnetRöntgen) på min aorta. Den årliga kollen alltså. Förut har jag gjort en CT (skiktröntgen) men av någon konstig anledning är det nu MR som gäller. I don’t care. Bara jag får göra  kollen en gång om året och att de kan mäta hur stor min aneurysm är, så är jag nöjd.

Samtidigt vill jag passa på att önska Er en riktigt trevlig midsommar (och regnfri om det nu är möjligt).

 
2 kommentarer

Publicerat av på 22 juni, 2017 i Familj och Vänner, Hälsa, Hemma

 

2 svar till “Årskoll med Glad midsommar!

  1. M

    25 juni, 2017 at 19:13

    Återhämtning, god mat, havsvyer och så avslutat med en långlångsamrunda i hemmaskogen, härligt blev det!
    Ända tills det var dax att åka och handla mat nu på söndagskvällen, trångt och stökigt och ”alla skulle fram först”… suck!

     
    • Ultrastefan

      25 juni, 2017 at 19:39

      Vi storhandlade i onsdag, det var ett bra beslut… /Stefan

       

Kommentera

 
