RSS

Färdtjänst till Landvetter

17 Jun

För en gångs skull ställde jag klockan på en lördag. Förvisso klockan 8, men ändå. Orsaken var att jag skulle köra son, svärdotter och barnbarn till Landvetter. De skulle ner en vecka till Valencia och bo i ett hus där för att fira Michaelas mammas 50-årsdag. Det är varmt där nere nu och hoppas att lille Björn klarar sig bra. Han har fått låna mina kylhalsduk från Badwater.

Väl hemma så passade jag på att utnyttja flowet som jag kom in i till att dra på mig löparoutfit:en och ta en löprunda runt Kåhög. Det gick ju ganska så bra. Lite saktare på grund av värmen, som numera inte besvärar mig. Pulsen var väl kanske lite hög men jag tror att det beror på värmen. 20 grader i skugga är ju inte så farligt, men desto varmare är det i solen där tempen då ligger på ca 35 grader. Det största motståndet mot denna övning är förstås skallen. Rent fysiskt var det inga som helst problem även om tempo låg på makliga 7:42, det fanns ingen anledning att pusha sig i värme. Efter en fruktansvärd arbetsvecka där jag i tisdag var helt och hållet beredd på att kasta in handduken och sjukskriva mig är jag med facit i hand mycket nöjd med att jag dels klarade mig igenom veckan och kunde betvinga mina onda andar genom att ta mig ut på en löptur.

Nu väntar grillning på terrassen med tillhörande kallt öl. Tyvärr får jag nöja mig med köpeöl. 86-dagarsölet jag gjorde har stått lagrat i knappt 1 vecka och lär behöva minst 2 veckor till. New Zeeland-pilsner står fortfarande på jäsning och den kommer nog att bli klar till min semester. Bra tajming.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 juni, 2017 i Familj och Vänner, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
