RSS

Vad var det jag sa?

12 Jun

Ingen bra start på arbetsveckan. Förra veckan slutade i total förvirring och denna dag började likadant i desperationens tecken. Slipsarna har nu äntligen börjat fatta lite vad som hände i fredags och nu slår det tillbaka mot oss. Vi fick en fråga om vi kunde fixa uppgraderingen nu i veckan, vilket vi tekniskt kan men då måste alla vara på banan. Lösningen blev (vi föreslog den faktiskt själva av självbevarelsedrift) att köra hela skiten på natten då det är lugnt i maskinerna. Kontentan av detta blir att i morgon kl 23 så sitter jag och mina två kollegor på kontoret och kör. Varför det blev så är en mycket lång och komplicerad historia som jag inte kan dra här (och vill). Så får det i alla fall bli. Återigen för vilken gång i ordningen hoppas jag att de lyssnar på oss nästa gång (fan tro’t). Men åter hade jag rätt i mina föraningar. Hoppas att detta är sista gången jag är inblandad i sådant här strul. Att man aldrig lär sig. Det enda som krävs är en liten gnutta tankearbete och sunt förnuft.

Det blir en lång dags färd mot natt, genom natt till onsdag kväll. Här har jag definitivt nytta av all min ultraerfarenhet från 24-timmarslopp och liknande. Semestern kommer att bli välförtjänt. Tveklöst.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 juni, 2017 i Diverse, Jobb

 

Kommentera

 
