RSS

Nygammalt antidepressivt 

10 Jun

Idag och för första gången sedan Göteborgsvarvet drog jag ut på en liten löprunda. Runt Kåhög förstås. Jag var snubblande nära att gå iväg på en sjukskrivning. Men efter att ha diskuterat detta med Frugan, så lyckades Hon vända på skutan och motivera mig till positiva tankar igen. Hon är fantastisk, jag försöker igen. Som en följd av vår diskussion var jag så uppåt att det travade ett löppass. 

Efter en tids degenerering och efter att ha mer eller mindre tappat kontrollen, kunde jag nu, 101 kg tung, ge mig på ett löppass. Jag hade inga större illusioner om det. Tanken varmt att få en status på läget. Dock blev det bättre än väntat. Jag snittade de 6,4 kilometerna utan några störreproblem i ett 7:37-tempo. Över förväntan bra. Det är egentligen inget fel på fysiken. Bara skallen som jävlas. Underbara känslor for genom kroppen och endorfinet löste ut ganska så snabbt. Det blev en riktigt härlig upplevelse. Och väldigt antidepressivt, mycket bättre än det där jäkla pillret. De enda biverkningarna är lite trötthet i låren och bättre kondis. Sporrad av ett nytt stort mål, blev dagens pass också ett avstamp mot detta mål. Vad det är tar jag lite längre fram. Just nu är det mental återhämtning som gäller.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 juni, 2017 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
