RSS

Jag är inte rädd – jag kan springa

13 Maj

What! Vad hände nu då? Jag var ute och sprang. Herreminjeda! Detta var mitt första löppass sedan den 22 april. Min mentala trötthet har satt käppar i hjulet för sådant. Men idag slet jag hårt för att bryta mig ur denna onda cirkel och jag lyckades! Jag är ju för bövelen tvungen att röra på dödköttet för om en vecka ska jag starta i Göteborgsvarvet och då måste jag ju ha kutat lite. Idag fick det bli Kåhögsrundan.

Till min stora förvåning gick det över alla förväntningar riktigt bra. Löpningen kändes riktigt bra och jag kunde lalla runt slingan i 7:11 tempo. Innan jag gick ut sa jag till Carina att jag ska försöka hålla mig under 8 minuterstempo. Där ser man fysiken finns där även när skallen är urkopplad. Denna lilla framgång gjorde mig riktigt glad och dessutom vann jag 38 spänn på V75. Hurra!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 maj, 2017 i Diverse, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
