RSS

I startgropen

05 Maj

Igår var det cykling och det gick fanimej undan på morgonen. Jag hjulade ut till DA-byggnaden på Volvo på 56 minuter och det är nog ett nytt rekord för min väg dit (det gick lite snabbare när jag cyklade till Arendal). En riktigt fin tur trots att jag cyklade själv. Jag kunde även konstatera att vinterklädernas tid var förbi för denna säsong. Hemvägen däremot, det blev en riktigt jobbig historia. Vinden hade ökat och den kom från nordväst, med andra ord så fick jag vinden rakt i plytet. Och det var ingen svag vind – tvärtom! Jag slet som en gnu i motvinden. På Utbyvägen där jag normalt ligger i 25 km/h var farten nu mellan 15 och 20 km/h. Jag fick redan nerför Hisingsleden gå ner på mellanklingan, normalt går hemfärden på den stora klingan.

Idag körde jag kalsongkontor. Det bjöd inte på några spännande inslag värt att nämna här. När jag stängde jobb-butiken drog jag ut på terrassen där det nu var 37 grader varmt i solen och gjorde i ordning min Focus racercykel inför morgonens begivenhet – Stadsgirot. En 70 km lång bana och det är en mycket krävande bana med många rejäla uppförsbackar, totalt 870 höjdmeter (kolla in banprofilen – nedan). Det kan jämföras med Vätternrundan som på sina 300 km har ca 1700 höjdmeter. En riktigt tuff bana alltså. Väderprognosen förutspår varmt, soligt och svag vind. Allt verkar vara  upplagt för en riktigt fin dag.

Senast det begav sig, 2015, cyklade jag runt på 3:05:41 och på på min Nishiki pendelhoj. Imorgon kör jag på min racer Focus Culebro med Fulcrumhjul. Borde ju bli lite bättre (tycker jag)

2017-05-05_19-49-10

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 maj, 2017 i Diverse, Hemma, Träning

 

Kommentera

 
