RSS

Första maj

01 Maj

En osedvanligt fin första maj. När solen stänkte in på terrassen steg temperaturen till drygt 35 grader. Bara att tacka och ta emot. Jag passade på att ta en liten nap där ute i soffan – superskönt. Sedan har vi varit där ute i omgångar. Jag måste ju passa mig lite på grund av min hudcancer. av en sliten själ. En av de bättre måndagarna för min del och för återhämtning. Någon demonstration denna dag sket jag fullständigt i. Jag kunde se första maj-tåget starta nere vid Porthällastigen och kunde inte avgöra vilken grupp som var störst – orkestern som spelade eller demonstrationsdeltagarna. Imorgon startar jag mitt sista år i arbetslivet. Nästa första maj matar jag fåglarna i parken…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 maj, 2017 i Diverse, Hemma

 

Kommentera

 
