RSS

Snart dags

24 Apr

Igår var arbetsveckan igång. Jag tog även ett nytt PK-värde (för min Waran) som visade sig ligga mer eller mindre perfekt – 2,3 (ska ha 2,4 +-0,4). Det blev en del röj på jobbet som dock lade sig runt lunchtid, vilket jag var tacksam för. Det kommer bli en magisk vecka för när den är över kommer jag att kunna räkna ner till min pension på riktigt. Då är det what so ever mindre än ett år kvar. Jag börjar se ljuset i tunneln (och det är inte skenet som bedrar denna gång). Ölet börjar jäsa färdigt och det börjar nu bli dags för att buteljera, kanske imorgon eller på onsdag jag får se. Det är i alla fall det roligaste momentet under bryggningen (förutom att dricka upp det).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 april, 2017 i Ölbryggning, Hälsa, Hemma, Jobb

 

Kommentera

 
