RSS

Dagen efter

23 Apr

Dagen efter en magisk kväll. Igår kväll var Carina, jag och resten av LEK-gänget på Partille Arena och tittade/lyssnade på bandet Status Quo. Först startade vi upp på John Scott med att äta en bit mat och dricka en öl (jag drack mer än en 🙂  ). Till min förvåning var det inte så mycket folk som jag trodde. De som var där bjöds däremot på en hejdundrande show. Förbandet – Imperial State Electric – ett hårdrocksband som var grymt bra och det var inga döda punkter i deras framträdande. Jag ska absolut lyssna mer de det bandet och det finns många låtar de gjorde som kan kandidera till min MP3-spelare.

Huvudattraktionen gjorde ingen besviken. Status levererade och det var en fantastisk upplevelse att få se detta legendariska band live. Alla de klassiska låtarna inklusive mina favoriter – You’re in the Army now och Whatever you want – var naturligtvis med. Gott tempo på konserten och ett riktigt jäkla gung var det inne i arenan. Det går inte med värsta viljan i världen att vara missnöjd med en sådan kväll som dessutom var en Lisa för min sargade själ.

18058198_1613049458710057_8303374655309031413_n

Bättre än så här blir det inte med mobilkamera

Söndagens övning har varit att montera ihop den nya grillen som fått ersätta den gamla och som jag inte vågade grilla med längre, jag tyckte var för farligt att grilla med den eftersom det slog ut flammor lite över allt. Jag har försökt att rikta upp och fixa och jag har inte lyckats få tag i reservdelar till den heller. Därför fick den gå i pension. Nu inväntar vi bara lite grillväder där ute på terrassen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 april, 2017 i Diverse, Familj och Vänner, Hemma

 

Kommentera

 
