RSS

Bra kutat!

22 Apr

Inför kvällens konsert med Status Quo har Frugan och jag grundat med lite träning. Det soliga vädret inbjöd verkligen till detta idag och blåsten hade bedarrat väsentligt under natten. Jag drog ut på Kåhögsrundan och det som erbjöds mig var en ganska måttlig västlig vind som jag hade i ryggen under första halvan men som sedan vändes till en klockren motvind (som vanligt). Det kändes lite segt och tungt idag, föga förvånande. Jag tänkte att om jag kom runt under 50 minuter skulle jag vara nöjd. Ansträngningskänslan låg mellan Borg 17 och 18. I normalfallet brukar jag ligga på 17. Ja, så det var något jobbigare idag, tyckte jag.

Men när jag kom hem igen och tittade på klockan så kunde jag lätt konstatera att jag har nog tappat den där känslan för när det går fort eller dåligt. För min Garmin visade totalt tvärt om! Jag hade sprungit runt på 46:10 – 7:09-tempo! Häpp. Klart som fan att jag är nöjd då. Pulsen låg dock lite högt. Snittpulsen låg på 83,6 % av maxpuls – liiite väl högt kan jag villigt erkänna. Nu kan jag i alla fall med gott samvete gå på John Scotts ikväll och senare titta och lyssna på Status Quo i goda vänners lag. Jippiii!

 
 

Kommentera

 
