RSS

På språng igen

15 Apr

Där satt den! Idag kom jag äntligen ut på ett löppass igen, efter en helsickes massa sjukdomar och skador. Som vanligt började jag försiktigt och valde min gamla hederliga runda runt Kåhög – 6,4 km lång. Med mitt totalfiasko från seedingsloppet i färskt minne där jag mentalt klappade ihop helt och hållet, så var det med en viss nervositet jag gav mig ut. Dessa farhågor skingrades ganska så snabbt. Idag kändes det förbluffande bra och det kändes inget ansträngt trots att jag har ökat i vikt rejält. Jag vägde 99 kg på min födelsedag. 5 plusgrader ute och en frisk nordlig vind gav mig lite att bita i den första halvan av banan för att sedan vändas till en behaglig medvind.

Jag trodde att det skulle bli en sjujäkla resa runt men det kändes bra hela vägen och jag kände mig inte trött alls. Ju mer passet pågick, desto mer flödade positiva känslor inom mig. Eftersom jag nu är så satans tjock och tung igen var min önska att i alla fall kunna köra runt i ett 8-minuterstempo i alla fall. Nu visade det sig att jag hjulade runt på 48:16, vilket ger mig ett snitt-tempo på 7:33. Samma tempo jag snittade Göteborgsvarvet på förra året. Lägg också till att jag inte har gjort ett säger ett endaste löppass sedan den 26 februari. Den knappa kilometern på seedningloppet kan jag inte med bästa vilja i världen räkna med. Så med min vikt och avsaknaden av löpning kan jag ju inte annat bli är sjukt nöjd med dagens övning. Det funkade dessutom att springa med tanke på värken i min bröstkorg, jag trodde att det skulle slå rejält och var beredd på att avbryta det hela. Inte heller detta behövde jag oroa mig för. Dock har jag fortfarande lite molande värk där och en tanke att dra till Improve och träna styrka får jag nog sätta i Hold, i alla fall en vecka till. Vill inte sabba något nu.

Nu är det en dryg månad kvar till Göteborgsvarvet och jag kan nog ändå i alla fall masa mig runt den banan. Det borde inte vara några problem och jag har även en hel del rutin. Som sagt, det var en positiv överraskning idag och åter igen måste jag nog säga att det är min cykelpendling som räddat mig även denna gång från att börja om på ruta ett. Mycket tacksam för det. Glad påsk! Alla som läser här (Ni är ena tålmodiga jäklar  🙂  )

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 april, 2017 i Hälsa, Rehab & skador, Träning

 

Kommentera

 
