RSS

Tack Rusta!

11 Apr

Klockan är inte 4 ännu och det har varit en hektisk dag. Kl 8 lämnade jag in bilen för service. Hemma igen skulle jag montera ihop en låda för att förvara dynor i. Där gjorde jag ett idiotmisstag. Jag som ALLTID läser instruktionen! Denna gång vände jag inte på bladet utan körde ihop två moment. Jag monterade två långsidor av boxer tillsammans med en kortsida. Så långt OK, men jag var lite snabb att montera den andra kortsidan. Problemet var att den skulle monterats EFTER jag monterat botten. Nu uppstår problemet! Det gick gan inte att demontera en gavel igen eftersom allt klickar in i varandra. Det gick inte att komma åt dessa fäste och få bort gaveln igen. I och med att det var monterat, så var det ingen återvändo. Jag försökte på alla sätt och med alla metoder – game over!

Vid lunch var det dags för ett besök hos tandhygienisten. Efter det besöket gick jag ner till Rusta där jag köpte dynlådan för att fråga om det hade något tricks i bakfickan. Det hade de inte, de rev sig också i skallen och var helt förbryllade. Det slutade med att de sa att om jag kom ner med lådan och grejerna skulle jag få en ny. Jag sa att det var inte säkert jag kunde få in den monterade lådan i bilen, då fick jag ett OK att hoppa sönder lådan och ta med den. Sagt och gjort, jag promenerade hela vägen genom centrala Partille till OK/Q8 och hämtade ut bilen, körde hem och hämtade den halvmonterade boxen som Carina och jag med förenade krafter bar ner till bilen. Och den gick in! Likaså emballagelådan. Iväg till Rusta i Partille och jag fick tag i killen jag snackade med. Nu var det ingen diskussion. Han tog mig raka vägen till lagret och vi hämtade ut en ny, som dessutom var den sista. Lastade av det haverarade exemplaret och in med den nya i bilen.

Jag måste säga att jag inte trodde att jag skulle få en ny låda och det var de själva som föreslog det. I mina ögon ville jag bara ha ett råd och om det inte funkade så hade jag slängt 1900 spänn i sjön. Egentligen var ju detta mitt fel. Jag hade dabbat mig för att inte göra som jag brukar: RTFM (Read The Fucking  Manual) och ja hade inte vänta mig att få byta. Ett otroligt snyggt erbjudande från Rusta och jag vill ge dem allt kred för detta mycket vänliga tillmötesgående. Jag är mer än otroligt tacksam för detta och min stressnivå sjönk från raseriutbrott på terrassen med tillhörande omloppsbana till ett pusta ut i soffan med en kall öl. Tack Rusta! Ni visade idag maximal serviceanda och Ni har även en maximalt nöjd kund!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 april, 2017 i Diverse, Hemma, Prylar

 

Kommentera

 
