RSS

Terrorister – jag hatar er!

08 Apr

Det blev lite blandade känslor på starten av min ledighet. När jag kollade in nyhetsläget efter jobbet så kunde jag konstatera att verkligheten hade nått Sverige också med anledning av händelserna i Stockholm. Det finns ingen plats på denna planet man är säker på nu för tiden. Detta gick med all önskvärd tydlighet upp för oss svenska igår. I dagsläget vet vi inte om detta var ett IS-dåd eller om det var en psyksjuk mupp som fullständigt ballat ur. Dock har jag mina misstankar. Personligen tror jag inte på någon psyksjuk döskalle. Jag tror mer på att det är någon IS-idiot eller Breivik-fantast som ligger bakom detta. Däremot tror jag inte på att det är organiserat utan att det är en enskild flane som vill visa sig ”tapper”, men detta kommer ju att komma fram snart. Det verkar ha blivit en trend att använda lastbilar eller större fordon och meja ner folk när det blir allt svårare att få tag i vapen och sprängmedel. Tja, så svårt är det ju egentligen inte för den som vill. Men bombtillverkning kräver kompetens, logistik etc. Då är det mycket enklare att sno en lastbil och meja ner folk. Tyvärr kommer vi att få se flera sådana attacker.

I Sverige kommer det att bli lönsamt att göra sådant här eftersom vi svenska by default är så totalt godtrogna och dessutom har en straffskala som ligger på en löjeväckande nivå. Idioterna som straffas för sådant här ska sedan få förtur i bostadskön, arbete och bidrag, så detta måste bli ett paradis för terrorister. Det är nog dags att ta sig ut ur denna naivitet och sluta tro på ”att det skulle aldrig hända i Sverige” Nu har denna verklighet kommit till vårt land och huvudstad. I och med att man slagit till i Sverige så har man också visat att terrorn kan slå överallt och att den gör så urskillningslöst.

Just nu är fyra personer bekräftade döda och jag kan intet annat uttrycka mitt beklagande till dessa offer, deras familjer, nära och kära. Tankar går också till de stackare som ligger skadade på sjukhuset. Så jävla meningslöst. Dessa helidioter som tar livet av folk för att de finner nöje i det. Politik och religion är bara att slå in det hela och göra det motiverat, som att sätta läppstift på grisen. Räkna inte med någon form av förståelse, ursäktande eller förlåtelse från mig. En bra terrorist är i mina ögon en död terrorist. De som håller på med sådant: Istället för att ta liv – skaffa er ett liv.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 april, 2017 i Åsikter

 

Kommentera

 
