RSS

Ett år!

31 Mar

Tjohoo! Arbetsveckan är över! Och jag kunde med nöd och näppe ta mig över mållinjen. En skön och behaglig känsla går genom kroppen. Efter förra helgens fysiska aktiviteter ska jag denna helg koppla av och pyssla hemma lite grann. Städa och sådant där. Cykling har jag också fått klara av denna vecka i dagarna tre. Dock var jag av en massa olika orsaker tvungen att ta bussen till jobbet idag. Arbetsdagen blev som vanligt en seg kamp för att komma igenom och även denna dag vann jag.

Imorgon har jag varit anställd på HCL i exakt ett år. HCL garanterade att alla som gick med över skulle få ha sin anställning i minst ett år. Just nu pekar på att jag nog inte behöver bekymra mig så värst mycket det kommande året. Så nu har jag nått ett delmål. Nästa delmål blir vecka 30 – semstern.

På hemvägen stannade jag till för att sticka in på biblioteket och lånade en bok om Padjelanta nationalpark dit Carina och jag hade tänkt oss till semestern för några dagars vandring. Passade även på att låna en bok om fotografering med digital systemkamera eftersom jag går i lite köpfunderingar. En ljudbok slank också med. Nu ska jag fredagsslappa (ganska välförtjänt – tycker jag). Denna helg ska jag bara njuta, sedan väntar ytterligare en arbetsvecka innan ledigheten i påskvecka, mitt stora andningshål.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 mars, 2017 i Hälsa, Hemma, Jobb

 

Kommentera

 
