RSS

Vasaloppsspinning

05 Mar

För en gångs skull ställde jag klockan på ringning på en helg. Orsaken var att vi skulle vara på Improve kl 8 för att köra Vasaloppsspinning. Det började lite panikartat då vi vart utelåsta en kort stund men det redde ut sig snabbt. 5 minuter innan start var jag redo för action.

Eventet flöt på riktigt bra. Jag kunde obehindrat köra på ganska så bra. De 90 sista minuterna, från Oxberg stod jag upp och trampade helan vägen in till mål efter att blivit utmanad utav en av instruktörerna. Jag var den ende som gjord’et det. Hon vek ner sig när det var en mil kvar. Det var jubel i klassen då vi fick köra till det spännande upploppet och förste man gick i mål. Himla kul. Det som inte var så kul var att större delen an klassen klev av vid det tillfället. Jag och en handfull till satt kvar tills och körde tills den första damen gick i mål. Rätt ska vara rätt.

Efter dessa dryga fyra timmar är en parkering i soffan och en kall öl en given belöning. Själv var jag supernöjd med min insats idag.Det känns riktigt skönt nu. Detta var premiär för Improve att köra denna Vasaloppsspinning och de gjord det riktigt bra. De hade laddat upp med frukt, kexchoklad, kaffe och blåbärssoppa (naturligtvis) och även resorb. Inte nog med det. De hade även fixat fram mackor från John Scott’s. Inte dåligt. De sprang även och fyllde vattenflaskor åt deltagarna. Här fick jag fin hjälp från Carina som fyllde på för mig när Hon tog en kort toapaus. Hon körde också hela tiden. Riktigt grymt jobbat och jag är så stolt över Henne.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 5 mars, 2017 i Diverse, Träning

 

2 svar till “Vasaloppsspinning

  1. carlssonkarlsson

    5 mars, 2017 at 22:53

    Helt klart värt en kall öl, håller med! Bra jobbat av er!

     
  2. Ultrastefan

    6 mars, 2017 at 20:21

    Där missade Du allt ett kanonarrangemang… /S

     

Kommentera

 
