RSS

På cykelmässan

04 Mar

Idag blev det besök på cykelmässan. Det fanns ju en hel del kul att titta på och jag vet inte hur många cyklar jag gick förbi som jag skulle vilja köpa om jag nu varit i den lyckliga omständigheten att vara ekonomiskt oberoende. Men disciplinerad (?) som jag var köpte jag inte en enda pinal. Carina däremot högg till och köpte en regnponcho som faktiskt verkade riktigt bra. De sålde även en regnkilt (!). Det där kände jag dock inte skulle vara något praktiskt. Intressant var att lyssna lite på Trafikkontoret i  Göteborg om deras vision av cykling i Göteborg. Tyvärr låter det riktigt bra och förtroendeingivande. Men det är ju detta med mycket snack och lite verkstad. Infrastruktur för cyklister var uppe mycket under mässan, men jag som pendelcyklar en hel del ser en annan verklighet. Mycket av det som sades ligger tyvärr väldigt långt fram i tiden. Det positiva är att det finns ambitioner.

Carina och jag stötte även ihop med Ann och Kenneth och vi var i Trafikkontorets monter och snackade en hel del cykling. En trevlig mässa med många läckra cyklar och andra grejer. Jag kunde notera att den gamla höghjulingen verkar göra come back också. Nu är det dags att förbereda mig inför morgondagens Vasaloppsspinning.

20170304_122935

EN bra cykel för Vätternundan?

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 mars, 2017 i Cykel, Diverse, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
