RSS

After work

03 Mar

Så är det ju detta med motsatsförhållande. Jag har på äldre dagar blivit mer folkskygg eller hur jag nu ska uttrycka det. Jag vill inte ge mig in i stora folksamlingar. Det var inga problem förr om åren men på senare tid är detta inte lika roligt. Där emot upplever jag inte det här här på restaurangen John Scott, belägen i Partille Arena. Tvärtom, jag trivs väldigt bra där trots att det kan vara mycket folk där. Det är ganska kul att lyssna på andra och jag kan gå dit med ett öppet sinne och bara låta sorlet strömma genom skallen, samtidigt som jag sippar på en öl. Stället får mig att koppla av. Därför blir en after work helt ovärderlig. Att sedan Carina ansluter gör ju inte saken sämre. Det här blev en perfekt avslutning på en jobbig vecka.

Utöver en after work har jag nu flyttat över min senaste buteljerade ölsats till uterummet för ytterligare en kall veckas lagring (minst). De  har stått i rumstemperatur i två veckor. Till nästa helg kan jag dricka det (förhoppningsvis) färdiga ölet. Min nuvarande sats är fortfarande under  jäsning i några dagar till innan det blir buteljering. Nu ska jag parkera mig i soffan och se finalen i ”På spåret” och gör mig i ordning för imorgon, då ska carina och jag på cykelmässan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 mars, 2017 i Diverse

 

Kommentera

 
