RSS

Dop

25 Feb

Idag har det varit dop. Det var nära jag missade det eftersom jag prompt hade fått för mig att dopet skulle vara på söndag. Lyckligtvis kom jag på detta igår. Dopet förrättades i Utby kyrka, knappt 5 km bort. Det var en kortare dopceremoni och jag slapp genomlida en hel högmässa. Själv var jag upptagen med att filma hela evenemanget. Lite känslor gick genom kroppen. Där framme står min yngste son och ska till att döpa sin som, mitt barnbarn. Det är vid sådana tillfällen då man känner sig gammal. Inget fel eller negativt i det, men känslan har jag ändå. En annan starkare känsla var en enorm stolthet. Grabben står där framme som en far och han har verkligen blivit vuxen och axlat det med bravur, precis som mina övriga killar. Ja, jag är verkligen stolt över dem och de har lyckats. Alla har dessutom supertrevliga fruar eller sambo. En stark känsla var också att detta inte skulle bli sista gången.

2017-02-25_18-22-282017-02-25_18-20-50

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 februari, 2017 i Familj och Vänner

 

Kommentera

 
