RSS

Kasst hjul

21 Feb

Vilken jäkla dag! Det började dock ganska bra. Idag skulle jag cykla och mötte på det vanliga stället upp med Kenneth, som också premiärcyklade efter att ha legat däckad av förkylning och kommit tillbaka från en bältros. Så vi var båda ganska glada över att få cykla igen. Dock valde vi ingen bra dag att starta på. De blåste hård vind från väst, 22 m/s i byarna som vi fick rakt i ansiktet. Vilket slit. På toppen av detta kände jag att cykeln kastade lite i sidled och det berodde inte på vinden. Jag hade känt det förut lite till och från men inte reagerat så mycket. Men nu var kasten på cykeln mer tydliga. Kenneth konstaterade att bakhjulet wobblade en hel del. Vi stannade till och kände på hjulet och det var ett ganska rejält glapp. Hjulet var på väg att ge sig. Grrrr….

På jobbet var det veligt också. Jag skulle jobbat över men så blev det inte. Det blir inte alltid som man har tänkt sig. Jag kom ändå iväg lite senare än normalt och mötte upp med Kenneth för gemensam färd hemåt. Det kändes ganska skönt att inte vara ensam med ett taskigt bakhjul. Vi styrde hemfärden till Sävedalens cykel där jag kunde lämna in cykeln. Mackan som jobbar där sa att jag inte skulle en meter till. Så blev det. Cykeln blir kvar där och han ska försöka fixa hjulet, om inte så blir det ett nytt hjul. Det slutade med att jag ringde Carina som kom ner och hämtade mig med bilen. Så trots att det inte blev någon övertid idag blev det ändå en sen hemkomst. Det är ju då själve fan, när jag väl kan börja cykla så packar skiten ihop. Vad trött jag blir. Kan jag inte få vara glad en endaste gång?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 februari, 2017 i Jobb, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
