RSS

Ett nytt bakslag

13 Feb

Måndag igen och det är med tungt sinne jag sätter mig bakom jobbdatorn igen efter en riktigt turbulent helg som gått ut på att ta mig upp ur den djupa mentala dipp jag befinner mig i. En envis jävla förkylning med förhöjt blodtryck kan också vispas ner i den geggiga hälsosmet. Träningen har uteblivit totalt för jag vill inte ta några risker med en infektion i kroppen. För att vrida om kniven ytterligare ett varv måste jag också ta det tunga beslutet (fast jag borde vara van vid detta nu) kasta in handduken och stanna hemma på lördag. Då skulle jag ha varit på Bislett och sprungit 50 km. Jag hade verkligen längtat efter att få komma dit och springa igen efter alla dessa år. Men nu ville kroppen något annat och min skalle hjälpte till med detta inre förräderi. Det känns på något sätt som om det är meningen att jag inte ska få vara glad och leva livets glada dagar och göra det bekymmersfritt. Just nu är jag jävligt fed up på att klampa fram i en ständig uppförsbacke. Jag vill ha en framgång! Jag förtjänar en framgång och det vore ju själve fan om jag inte kunde få det. Närmast på tur står Vasaloppsspinning på schemat och helgen efter Skövde 6 timmars. Då jävlar! Jag tänker inte vika ner mig (än)!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 februari, 2017 i Gnäll, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
