RSS

Nya grannar

11 Feb

Hejsan på Er. Det har varit lite uppehåll i bloggandet. Det beror på att jag har varit (och är fortfarande – lite lätt) i en riktigt djup dipp. Detta i kombination med en tilltagande förkylning. Jag har under veckan suttit hemma och jobbat och sedan har jag i princip inte orkat något som helst mera. Jag har varit totalt slut. Så överlevnad har varit högt prioriterat de senaste dagarna. Tyvärr sådant som händer och det är bara att ta sig igenom det hela.

Idag har jag träffat mina två barnbarn. Min yngste son har flyttat in i porten bredvid oss och jag var där och övervakade det hela (mest lilla Vera och lilla Björn). Jädrans vad de har växt till sig! Dessa små liv gjorde underverk med min slitna själ. De har verkligen en helande effekt. Jag mår så mycket bättre efter att tillbringat ett par timmar med dem och nu har jag en in på knuten. Jag har även blivit underrättad av att mitt tredje barnbarn beräknas att göra entré den 14 juli och det kommer att bli en flicka.

Idag var jag även på Ölkompaniet och köpte några flaskor med bygelkork till min kommande batch med lageröl. Jag var även på Mio och hämtade ett nackstöd till  den nya soffan. Tyvärr är det ändå  så att jag är inte hundra procent återhämtad av dippen och en förkylning har parkerat i kroppen på mig, om den sitter i några dagar till är det bara att kasta in handduken och lämna återbud till Bislett 50 km. Sådant gör mig också nedåt. Så det har varit en jobbig vecka som jag nu kan lämna bakom mig.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 februari, 2017 i Familj och Vänner, Hälsa, Hemma

 

2 svar till “Nya grannar

  1. carlssonkarlsson

    11 februari, 2017 at 22:16

    Skit att det varit skit. Hoppas att det var såpass botten-botten att du har fast mark under fötterna att kicka upp mot ytan igen. Klyschigt men välment.

     
    • Ultrastefan

      11 februari, 2017 at 22:21

      Har detta regelbundet, jag lever ju i en uppförsbacken. Det bottnar i eftertrauma från aortadissektionen. Bara att låta det rasa igenom. Jag är ju en överlevare… 🙂 /S

       

Kommentera

 
