RSS

Vila i frid, Jon-Erik

30 Jan

Veckan började chockartat. En vän till mig Jon-Erik Olsson som jag lärde känna via Rosa Dygnet hade omkommit i en olycka på Siljan när han åkte skridsko. Vilken fruktansvärd tragedi och jag hade svårt att ta in det jag läste men tyvärr var detta sant. Ibland avskyr jag sanningen, detta var ett sådant tillfälle. Det hemska var att Carina och jag läste hans Facebook-uppdatering när vi övernattade i Mora på väg upp till Vemdalsskalet. Han hade lagt ut en jättefin bild på en skridskoåkare och skrev att han längtade dit. Och så händer sådant här. Vila i frid Jon-Erik.  😦

Veckans första arbetsdag är avklarad! *pust*Efter jobbet blev det en sväng till min son Robert som behövde lite datorhjälp. Nu på kvällskvisten har jag gjort i ordning cykeln för transport till jobbet och packat sadelväska med ombyteskläder och jobbdator. Den kommer dock att väga lika mycket på hemvägen, det är i alla fall ett som är säkert. Jag kommer att chansa på att köra dubbfritt imorgon. Det är torrt ute men det kommer ändå att vara ett par minusgrader på morgonen, det hör ju vintern till. Nu är det bara att göra sin kvällsrutiner innan man hoppar ner i bingen för en ny dag i hamsterhjulet.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 januari, 2017 i Diverse, Familj och Vänner, Hälsa, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
