RSS

Frugan är förälskad i Hilding

24 Jan

Idag blev det åka av och denna gång intog vi Skalsfjället där vi tillbringade i princip hela vår andra åkdag. Jag introducerande Carina i min stora favoritbacke – Hildings backe (nr 18 inringat på bilden) och Hon connectade direkt med denna backe. Hilding blev föremålet för de flesta åken och numera även Frugans favvobacke. Vi körde också i Pers Backe (nr 14 inringat i bilden) som även den är mycket trevlig att åka i, kanske något brantare än Hildings backe. Men det var Hilding som tog hem priset.

pistkartavemdalsskalet

Vi bor precis där Hildings backe slutar – perfekt!

Dessa backar är på en ganska bra och lagom nivå för oss som inte är några storfräsare. Själv vill jag av säkerhetsskäl hålla mig till lite mer ”lugnare” backar. Tiden då jag körde i svarta backar är förbi. Skulle jag nu dratta omkull så är det i lägre farter och eftersom jag äter Waran (blodförtunnande) så blir ju risken för blödningar betydligt högre, så det gäller att anpassa sig till verkligheten. Sist men inte minst, jag har blivit äldre.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 januari, 2017 i Diverse

 

Kommentera

 
