RSS

Favorit i repris

15 Jan

Efter en riktigt god natts sömn kunde jag åter vakna upp till en fantastisk dag med ca 4-5 minusgrader, vindstilla och strålande sol från en helt klarblå himmel. Planen för idag var att springa en kortare runda (läs Kåhög), därefter skulle vi plocka ner julhelgen i kartonger och bära ner till källaren. Givetvis(?) fanns lite igångsättningsmotstånd men inte lika kraftigt som igår. Dagens löpning blev faktiskt gårdagen ganska så lik. Istället för att springa runt Kåhög bestämde jag mig för att upprepa gårdagens runda upp till Humlebadet och så blev det. Vare tidsmässigt, löpmässigt så blev detta en repris från gårdagens pass. Löpningen tog 18 sekunder längre än igår och jag sprang  förvisso ca 100 m. Vilket drog ner mitt snittempo ett litet snäpp. Så med andra ord kan jag därför säga att dagens 11,23 km blev en ren repris av gårdagens 11,12 km. Inte bara löppasset blev en repris, det blev även en känslomässig repris. Känslan blev rent ut av lite förstärkt när jag sprang klart längre än planerat. Det visar att jag så sakta börjar att nå min gamla hederliga ordinarie träningsdistans och kan köra Humlebadet t.o.r på samma rutin jag har sprungit runt Kåhög den senaste tiden. Om jag nu får till min löpning till jobbet på torsdag ligger jag i slagläge för att passera 100 km totalt under januari. I och med dagens pass ligger jag nu totalt på 71,1 km. Detta är det mesta jag har sprungit sedan januari 2012 (det året jag fick min aortadissektion), den månaden låg jag på 311 km. Det var tider det. Den högsta januarinoteringen efter 2012 var januari 2013 då jag fick ihop 61,2 km. Därför har jag all anledning att vara nöjd och möta en ny arbetsvecka med ett leende. Jag tror nu att jag har hittat ett fungerande koncept. Jag får väl se hur det utvecklar sig.

Lite senare demonterade Carina och jag julen här hemma. Carina hade tjuvstartat medan jag var ute och sprang men jag han  alla fall med att bidra lite grann. Sedan var det bara att konka ner allt (två flyttkartonger) i källaren för förrådställning de kommande 11 månaderna. Nu ser det ut som vanligt här hemma igen, dock med undantag av terrassen. Den färgade ljusslingan på terrassräcket får sitta ett tag till. Nu gäller det att baxa sig igenom en arbetsvecka till innan det blir ledighet med frugan, det kommer nog inte att bli några problem(?).

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 januari, 2017 i Diverse, Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
