RSS

Motvind till frukost

12 Jan

Idag var planen att springa till jobbet. Jag måste ju få lite mer distans i knävecken om jag ska till Bislett och springa långt om en dryg månad. Förvisso lär det ske under klart mycket bättre förhållanden än vad det var idag, men jag fick ju det jag ville – skitväder. Det blåste rejält ute. 12 m/s i medelvind och 22-23 m/s i byarna. Självklart motvind. En seg och oinspirerad Stefan klev upp i svinottan och gav sig av några minuter innan fem-tiden. Jag hade på mig en löparrygga med en vätskeblåsa. Temperaturen låg ändå på vettiga 5 plusgrader men som sagt så blåste det en rejält en sydvästlig vind som jag därmed fick mitt i nyllet.

Jag hade verkligen ingen lust att springa denna morgon men jag insåg ändå nödvändigheten. Det var inte ett fåtal gånger jag funderade på att vända eller hoppa på en buss. På gammalt ultramanér delade jag upp det hel i etapper och satte delmål. Utby, Bellevue, Gamlestadstorget, Marieholmsbron, Ringögatan/Hjalmar Brantingsplatsen. Herkulesgatan, moskén. Det var inte någonstans på banan det gick lätt och geschwint men det var ett ställe där det gick lättare konstigt nog. Det var den 2 km långa stigningen utmed Hisingsleden, efter ca 18 km. Där hade jag en befriande medvind som hjälpte mig lite grann. Jag överdriver inte när jag kände mig lättad av att komma fram till entrén vid jobbet och naturligtvis att jag kände mig jäkligt nöjd med att kunna trotsa mitt min mentala trötthet. Nästan tre timmar tillbringade jag ute i den hårda vinden. Men jag gjorde det i alla fall. Det var det viktigaste och det var psykologiskt viktigt för mig också för den delen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 januari, 2017 i Diverse, Träning

 

Kommentera

 
