RSS

Förberedd

09 Jan

En dag med kalsongkontor är nu avverkad. Jag började strax innan klockan 6 i morse. Vi hade lite specialare att göra, därav denna lösning. På lunchen drog jag över till Improve och gymmade lite. Tyvärr var jag tvungen att avbryta träningen efter en halvtimma. Jag hade haft en hel del blodtrycksfall under passet som gjorde mig lite yrslig, men jag hann dock göra ca 75 % av det jag hade tänkt att göra. Shit happens.

Nu efter jobbet har jag gjort i ordning cykeln för morgonens och årets första cykelpendling till jobbet på den där eländiga ön. Som vanligt så jublar jag inte. 2017 håller har just nu kommit upp ur startblocken. Jag har satt lite press på mig med ett ganska tufft tävlingsschema och året får utvisa hur mycket av detta jag eller rättare sagt min kropp orkar med. Till detta ska läggas min mentala trötthet som inte blivit bättre, dock har jag kunnat hålla det hel stången över helgerna. Nu börjar den riktiga utmaningen, att kunna klara jobbet. Den utmaningen är för mig mycket större än ett 48 timmarslopp. Om det går som jag har planerat kommer 2017 var det sista året där jag jobbar hela året. 2018 jobbar jag 5 månader. Det finns all anledning att bita ihop med andra ord. Nästa andningshål kommer att bli vecka 4. Då ska jag åka skidor – utför.

Men nu är cykeln iordninggjord. Framhjulet är utbytt mot ett hjul med dubbdäck. Jag har gått i valet och kvalet om jag skulle cykla på dubbat eller inte. Min magkänsla sa dubbdäck och så blir det, dock endast framtill. Kedjan har smort på den nytvättade cykel (det behövdes). Lampa är laddad och Garmin färddator likaså. Allt är fit for fight. Vädret kommer att bli skit men det är ingen nyhet för mig. Det är ju ändå dessa cyklingar som lyfter den grå arbetsdagen och som är min antidepressiva medicin. Då spottar jag i nävarna…

 
 

Kommentera

 
