RSS

Sista arbetsdagen.

30 Dec

Sista arbetsdagen för året, det vill säga. Tyvärr inte den sista överhuvudtaget. Det dröjer ytterligare 511 dagar. Men som jag misstänkte så blev det sista minuten panik. Skulle stänga butiken kl 15. Men ett par minuter innan så hände det. En återförsäljare kunde inte fakturera och behövde uppdatera sina tabeller. Instruktionerna vi fick var väldigt konstiga och det slutade med att vi satt 3 personer. Jag och 2 polacker som försökte reda ut vad som gällde. Jag delade min skärm med dem och körde SQL:er och de andra gjorde bakgrundsjobb och kollade och dubbelkollade. Till slut var vi igenom. Ca tjugo över 4 ansåg vi oss klara och vi önskade varandra gott nytt år och stängde ner. De hade också räkna med att dra vid 15-tiden. Så jag kan verkligen säga att jag jobbade hela vägen in i kaklet 2016.

En timma senare befanns sig Carina och jag på John Scott för en after work och en säsongsavslutning där. Och just då satt den sittningen jävligt gott annars hade jag nog varit ganska så speedad fortfarande. Imorgon Sylvesterlopp och nyårsafton.

15726929_10154805604212416_59119688711554575_n

After Work med en HK i näven är inte fel

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 december, 2016 i Diverse, Familj och Vänner, Hemma, Jobb

 

Kommentera

 
