RSS

500-vallen är sprängd!

29 Dec

Igår var en seg och tråkig dag som jag inte har något särskilt att skriva om, mer än att jag tvättade ölflaskor och tog bort etiketterna, för jag tänker göra egna. Allt för en bättre totalupplevelse med ölbryggningen.

Idag däremot, blev en bättre dag. Jag tillbringade min lunch idag med att springa. Tanken var att få ett pass till innan Sylvesterloppet i övermorgon. Det passet satt perfekt och jag kunde i och med det passera den förhatliga skamgränsen på 500 km i årstotal. Nu står mätarställningen, med dagens pass inräknat, på 503,5 km. Dessutom har jag ytterligare 10 km att inkassera på Sylvesterloppet så nu känns det ganska bra. Men trots att jag nu nådde den nedre skamgränsen och kan passera den med lite råge så är det ändå ett (i mitt tycke) bedrövligt resultat. Nästa år ska jag skärpa mig. Jag får vara nöjd med det här trots allt.  Själva passet var OK och gick problemfritt. De 6,4 kilometerna gick i 7:11-tempo. Pulsen låg bra och jag hade avverkat banan med en medelpuls på 80% av max. Då är det bara Sylvesterloppet kvar som också få tjäna som ett avstamp för tränings- och tävlingsåret 2017.

Jag har fortsatt med att tvätta färdigt ett gäng med ölflaskor och avetiketterat dem. Jag har ett gäng kvar att göra men inte ikväll. Det får bli imorgon efter kneget på årets sista arbetsdag. jag hoppas ett den blir lika lugn som idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 december, 2016 i Hemma, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
