RSS

Raceplan 2017 – under construction

27 Dec

Så var det arbetsdag igen. Det var lite oroligt på förmiddagen men lugnade snabbt ner sig och vi hade på det hela taget en lugn arbetsdag. På vårat jobb är det antingen allt eller inget. Det finnas inga mellanting en sådan här vecka. Nu ska jag diska av tre dagar till och sedan kan jag bordlägga detta år.

Jag har under helgen inte bara bryggt öl utan också finurlat på en raceplan för 2017. Det hade jag ju tid med medan jag var ute och sprang. Nåväl. Sylvesterloppet om några dagar är väl ingen större hemlighet. Men min raceplan kommer att vara anpassad för mitt mål 2018 (inte pensionen). Tanken är att få upprättelse för året nesa där jag missade Ironman i Kalmar på grund av den där jädrans hudcancern. Det har jag inte kunnat släppa. Men när jag drog tillbaka min anmälan så bestämde jag mig att 2017 ska bli ett år av återhämtning och uppbyggnad för att 2018 skaffa mig upprättelse med en Ironman. Jag har tittat på någor olika Ironman-tävlingar. Det behöver inte nödvändigtvis vara i Kalmar. Jag har ytterligare 3 ställen att välja på. Jag kommer att fatta beslut i skarven juli/augusti nästa år om jag skall köra på en IM och i så fall vilken IM det blir. De tävlingar jag tittar på ska föra mig framåt både fysiskt och uthållighetsmässigt för att kunna köra en IM 2018.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 december, 2016 i Diverse, Tävling, Träning

 

Kommentera

 
