RSS

Et riktigt grispass

26 Dec

För tredje dagen i rad har jag varit ute och kutat. Nåja, det har varit blygsamma 6,5 km runt Kåhög. Idag fick jag äntligen uppleva lite skitväder som gör det klart karaktärsdanande att springa i. I början var det lugnt men efter halva sträckan, vid Kåhög, drog det igång. Väl ute på Lexbyfälten fick jag allt ihop mitt i trynet. Rejält regn uppblandat med kraftiga vindbyar som tog tag i mig. Mitt i detta spelade Rammstein upp i mina hörlurar. I det läget finns inga hinder, bara möjligheter. Min tröja under jackan med texten ”Bring it on!” tryckt gav mig också mental styrka. Att springa i sådant här skitväder ger ett mentalt lyft och jag kan bara garva när jag tänker på de som står och harvar på ett löpband. Det är utomhus i sådana här omständigheter träningen ligger och även upplevelsen. När det riktiga vindbyarna satte in i ösregnet tänkte jag högt: ”är det här allt ni har att komma med!?” – ”bättre kan ni!! Vindbyarna låg på ungefär 20-22 m/s enligt klart.se. Det kommer att blåsa mer i natt förvisso. Som garvad pendelcyklist är faktiskt detta väder inget speciellt märkvärdigt fast jag måste erkänna att det är jäkligare att cykla i sådant här väder. Jag minns mina turer från Oljevägen. Hur som helst är jag bara så nöjd med detta grispass och inte minst att jag fått springa i dagarna tre. Det kändes som på den gamla goda tiden.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 december, 2016 i Träning

 

Kommentera

 
