RSS

Jäsningen igång och även jag

25 Dec

He-he! Det blev ju löpning idag också. OK då! det blev bara Kåhög (genom byn) – totalt 6,5. Men det är bättre än inget. Nu har jag bara 9,5 km kvar till årssmålet (och min skamgräns) 500 km. Ja, jag vet. Det är bedrövligt dåligt men jag ska skärpa mig. Hur som helst blev det samma runda som igår och jag hade samma värden avseende puls, steglängd etc, utom på en sak. Tiden. Det gick långsammare, men det skiter jag i. Jag var ute och sprang, det är huvudsaken. Är det något som gjorde mig besviken så var det vädret.  Idag hade jag hoppats på det där skitvädret. Jag känner mig väldigt levande och att jag existerar här och nu då jag är ute i skitväder. Detta har jag lärt mig från cykelpendlingen. Men även idag var det uppehåll och naturligtvis kom regnet när jag kommit in.

Jäsningen på mitt öl har kommit igång och det kluckar så rogivande inne i badrummet. Där kan jag sitta länge och lyssna på detta kluckande. Det är som musik i  mina öron. Nu känns det riktigt bra.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 december, 2016 i Hemma

 

2 svar till “Jäsningen igång och även jag

  1. carlssonkarlsson

    25 december, 2016 at 17:02

    Håller med, idag var ingen solskenshistoria direkt… Vi var precis uppe och sprang 2 varv på femman uppe vid Kåsjön, det var gråtrist verkligen! Tur man har bra prylar även för uschelt väder. Det är bara en själv som sätter gränserna, inte utrustningen, det är i alla fall skönt att veta – man är själv att både skylla och berömma!

     
    • Ultrastefan

      25 december, 2016 at 19:05

      Så sant. Skitväder skiljer ju agnarna från vetet. Jag vill gärna ut i skitväder för att få utmaningen. Dessutom kan det vara så att det är skitväder på den tävlingsdag man tränar och då är det gôtt att ha ”vanan inne”… 🙂 /S

       

Kommentera

 
