RSS

Jullöpning

24 Dec

Så var det då julafton i nådens år 2016. Det blir den näst sista julafton jag genomför då jag är ute i arbetslivet. Igår började jag dagen med ett spinningpass, så jag fick lite träning ändå. På kvällen gick Carina och jag på bio och tittade på den nya Star Wars filmen – Rouge One. Den infriade förväntningarna och det var en riktig höjdarfilm (Star Wars-fan som jag är).

Idag vaknade jag upp och fick en God Jul kram av frugan. Vi fikade lite lätt och småsnackade. Sedan var det dags för mig att ta en löprunda. Ett måste på julafton och dessutom måste jag nå mitt skam-mål: 500 km löpning 2016. Med dagen 6,5 km står mätarställningen just nu på 484 km. Fy fan vad dåligt. Detta motsvarade 2 månaders löpning i början av 2012. Det gick ändå ganska bra och jag snittade på 7:17. Ganska OK eftersom jag gått upp i vikt igen efter 1½ vecka misskötsel av kosten. Den får nog bli någon form av kontrollerad misskötsel denna helg och sedan får jag fortsätta där jag var. Det som gladde mig detta löppass var att pulsen låg jättebra, trots att snittpulsen låg på 81% av max. Även tempot var jämt och bra. Ur den synvinkeln har jag inte tappat så mycket utan jag kan känna mig mindre orolig för att allt har gått åt helvete. En känsla jag hade efter min tunga jobblöpning (som konstigt nog kändes bra).

Nu ska vi koppla av denna dag och ha en lugn och synnerligen fridfull julafton (vilket inte är alla förunnat) och jag vill passa på att önska Er som är uthålliga nog att läsa denna blogg en riktigt God Jul.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 24 december, 2016 i Familj och Vänner, Hemma, Träning

 

2 svar till “Jullöpning

  1. carlssonkarlsson

    24 december, 2016 at 21:15

    God Jul även från andra sidan ån! Jag fulsprang 5 km cykelbanerunda nära er idag (i dagsljus är det OK, men det är lite läbbigt på Laxfiskevägen med ännu en utbrunnen bil – och vad gjorde helikoptern häröver igår? hu!), igår var det en fin tur uppe i skogen på denna sidan. Blött men fint!

    Härligt att höra att du gnetar på, och vad mycket cykelpendlingen ger!

     
    • Ultrastefan

      24 december, 2016 at 23:45

      Bra sprunget. Mina knän är dock inte optimalt rustade för att springa i de branta skogspartierna borta hos Er (tyvärr). Den där bilen har stått där i ett antal månader nu. Vet inte vad helikoptern gjorde men det var poliser som körde på GC-banan (där Du sprang) igår kväll med helljus och letade. Sedan gick de runt och letade med ficklampa bakom gamla Partillebohallen. Finns en bra Facebookgrupp: Brottsplats Partille. De brukar ha koll på det mesta här… /S

       

Kommentera

 
