RSS

Farfar igen!

18 Dec

Så var snart söndagen till ända. Denna dag förärades vi besök av alla mina killa med familjer. Det blev ju en rejäl hord som kom hit men ack vad trevligt. Lilla Vera hade börjat växa och nu fick jag ta i lite för att lyfta den 5½ månad gamla lillbattingen. Även lille  Björn började bli lite heavy. Vi åt lite mat, drack glögg och småsnackade. Vår sedvanliga julsammankomst innan allt drar igång på allvar. Jag visade ett litet hopklipp av korta videosnuttar från killarnas barndom med min då ny inköpta VHS-kamera som blev mycket uppskattat och de unga fruarna fick ju också klart vad som  väntade dem. Den bästa julklappen denna dag och detta år var att jag idag fick reda på att jag ska bli farfar för tredje gången. Nu är det den näst äldste som står för leveransen som för beräknad någon gång i juni. Helt otroligt och fantastiskt underbart.

Nu har friden lägrat sig i casa Manning på topfloor och det officiella och enda inslaget vi har i juletider är avklarat. Nu kan vi i en julstädad lägenhet slå oss till ro och invänta en stressfri jul. Låt den komma -vi är beredda. Det har varit en bra helg.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 december, 2016 i Diverse, Familj och Vänner, Hemma

 

Kommentera

 
