RSS

Nedräkningar

11 Dec

Idag trillade jag av någon anledning långt ner i gropen och fick en rejäl dipp och blev obehagligt påmind att jag lever på en skör tråd. Jag hade planerat en längre löptur denna dag och jag fick jobba hårt för att kunna bryta det här tillståndet och ta mig ur den onda cirkeln. Min enda chans att häva denna dipp var att sätta planen i verket och det brukar vara en bra medicin att ge sig ut på en löptur. Ut kom jag men löpningen blev en riktigt pärs och jag insåg ganska så snabbt att jag inte skulle mäkta med turen upp till Humlebadet utan jag blev tvungen att korta ner turen som slutade med den vanliga rundan runt Kåhög. 6,4 kilometer senare kom jag tillbaka och var fullständigt slut. Det var inget kul att träna idag, verkligen inte. Men ut kom jag och jag lyckades med möda springa 6,4 km. Idag med ett kilometertempo på 7:42. Samma pulsvärden etc som igår. Det känns dock lite bättre nu, framförallt att jag kunde stå upp, bryta dippen och ge mig ut. Sådant känns alltid bra.

Den där ölboken jag fick igår har jag sträckläst och sitter nu och finurlar på att skaffa ett startkit. Jag tror det skulle bli en lite kul att få pyssla med lite annat och skingra tankarna. Så är det.Ibland så går det upp och ibland så går det ner. 530 dagar kvar and counting och 10 dagar till vintersolståndet. Alltid något att räkna ner till…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 11 december, 2016 i Diverse, Hälsa

 

Kommentera

 
