RSS

Jag är en stor stark (?)

10 Dec

Så där ja! Nu börjar jag känna mig som en människa igen. Jag startade upp dagen med att springa. Det inskränkte sig dock till den vanliga korta rundan runt Kåhög. Förhållanden för dagen var klart mycket bättre än vad det såg ut som när jag tittade ut genom fönstret. Det var 8 plusgrader ute och en  näst intill obefintlig vind. Allt var inkapslat i ett stort dis. De var bara att dra igång MP3-spelaren och börja springa. Springandet var inga problem. Pulsen låg hur stabilt som helst och jag kunde även notera att att jag har blivit något jämnare i fotisättningen, inte mycket men det går åt rätt håll. De 6,4 kilometerna snittades på 7:12 per kilometer. Helt OK. Passet flöt på utan något som helst jidder eller några former av smärtsignaler. Precis så ska en löpning vara.

Resten av dagen har jag pysslat runt lite i  lägenheten. Carina och jag körde att lass till Shurgard och på hemvägen stannade jag till och drog in på Willys och hämtade ut en bok jag har beställt – Ölbryggarboken. Jag tänkte läsa på lite innan jag beställer ett startkit för att brygga själv. Något jag riktigt sugen på och som jag funderat på ett tag. När vår nye leveransansvarige på jobbet berättade att han brygger öl själv var ju samtalsämnet spikat. Och nu känner jag att tiden är mogen för att starta upp en ny hobby och som jag har hunnit att utveckla till den dagen jag ska gå i pension. Jag är ju stor och (lite) stark, så då borde jag ju kunna brygga öl själv. Yummie!

118611-506e9ab04b844df0bfc3a1e2ae16f732

Min nya bibel…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 december, 2016 i Diverse, Hälsa, Hemma, Prylar, Träning

 

Kommentera

 
